Teaching Games for Understanding (TGfU) Learning Model on Improving Learning Outcomes of Volleyball Material

نویسندگان

چکیده

The purpose of the study was to determine: (1) effect TGfU learning model on improving volleyball outcomes and (2) difference in between experimental group control group. method uses an experiment with a "pre-test post-test design". sampling technique is simple random sampling, totaling 33 students as class treatment 34 class. instruments used were cognitive tests psychomotor tests. Data analysis using t test at 5% significance level. results study: There significant outcomes, tvalue 12.158 > ttable 1.693, 0.000 <0.05. group, 9.617 1.668, < 0.05.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Mobile Learning for Transforming Education and Improving Learning Outcomes on Agriculture in India

The teledensity in India is estimated at 74.50 per cent (January, 2014) with an increase in subscriber base each day. No other revolution in the mankind has transformed the communication scenario to the extent as done by the mobile technologies. India has the fastest growing telecom network in the world with its high population and development potential base. Education is at a critical juncture...

متن کامل

the effect of lexically based language teaching (lblt) on vocabulary learning among iranian pre-university students

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش تدریس واژگانی (واژه-محور) بر یادگیری لغات در بین دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی است. بدین منظور دو گروه از دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی (شصت نفر) که در سال تحصیلی 1389 در شهرستان نور آباد استان لرستان مشغول به تحصیل بودند انتخاب شده و به صورت قراردادی گروه آزمایش و گواه در نظر گرفته شدند. در ابتدا به منظور اطمینان یافتن از میزان همگن بودن دو گروه از دانش واژگان، آ...

15 صفحه اول

an investigation into the impact of m-game-enhanced blended module of teaching and learning on iranian students english literacy skills and subskills learning

پژوهش حاضر با پیوند رسانه های قدیمی و جدید یاد دهی و یادگیری _طرح داستان و بازی های همراه ــ در یک پو دمان ترکیبی، در صدد قیاس شیوه ی یاد دهی و یادگیری مبتنی بر بازی مهارت های فرعی و اصلی واژگان، خواندن و نوشتار سواد انگلیسی با شیوه های مرسوم آن بود. به این منظور با کاربرد یک طرح سه گانه همراه با الگوی نظام آموزشی (تومی، 2010)، بازی های از پیش ساخته شده و بومی قابل عرضه از طریق ارتباطات سیّار (ب...

mobile learning for transforming education and improving learning outcomes on agriculture in india

the teledensity in india is estimated at 74.50 per cent (january, 2014) with an increase in subscriber base each day. no other revolution in the mankind has transformed the communication scenario to the extent as done by the mobile technologies. india has the fastest growing telecom network in the world with its high population and development potential base. education is at a critical juncture...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: International journal of multidisciplinary research and analysis

سال: 2023

ISSN: ['2643-9840', '2643-9875']

DOI: https://doi.org/10.47191/ijmra/v6-i9-46